Had 280 aksara terbaru twitter bukan untuk semua

Twitter akhirnya melepaskan secara rasmi, had berkicau dari 140 alsara kepada 280 aksara. Ia kini boleh digunakan oleh semua pengguna Twitter.

Tapi sebenarnya, bukan untuk semua.

Untuk menikmati had aksara 280 ini, pengguna perlulah menggunakan aplikasi twitter terkini. Beberapa aplikasi pihak ketiga, berkemungkinan besar masih tidak menyokong had melebihi 140.

Kemudian, pengguna bahasa China, Korea & Jepun masih kekal dengan had 140 aksara. Hanya penggunaan bahasa inggeris dan yang sewaktu dengannya menikmati had baru 280 aksara.

Dari kajian Twitter sendiri mendapati, ketiga-tiga bahasa ini kurang bermasalah dengan had 140 aksara. Satu ayat boleh dilengkapkan dengan aksara lebih kurang berbanding bahasa inggeris.

Sebelum ini, Twitter telah membuat ujian had 280 aksara kepada pengguna terpilih. Mereka mendapati hanya 5% berkicau melebihi 140 aksara, dan hanya 2% melebihi 190 aksara.

Kenaikan had aksara ini juga dilihat dapat meningkatkan perhubungan seperti Like, Retweet, Mention dan pengikut.

Dijangkakan banyak tweet yang pelik dan kelihatan bodoh akan banyak dibuat. Tetapi Twitter melihat fenomena ini hanya sementara, ia akan pulih kembali ke norma selepas kehangatan 280 aksara hilang.

Jadi, apakah kicauan pertama anda melebihi 140 aksara, atau mencapai 280 aksara?

[Sumber: Twitter]

BACA  Lambakan Kandungan Original Buatkan Ramai Yang Kembali Melanun