SanDisk iXpand Base selesai dua masalah iPhone sekaligus

SanDisk telah menyediakan penyelesaian storan terbaik buat pengguna iPhone dan iPad, menerusi siri iXpand. Tetapi model terbaru iXpand Base ini, melakukan lebih dari itu.

iXpand Base adalah storan yang bukan sahaja membuat salinan data daripada iPhone, malah ia juga berfungsi sebagai pengecas pantas.

Untuk menggunakan iXpand Base, pengguna perlu memuat turun aplikasi iXpand Base dari Apple Appstore terlebih dahulu. Kemudian, sambungkan kabel dari iXpand Base ke iPhone, dan aplikasi iXpand Base akan mengesan secara automatik dan membuat salinan data iPhone ke dalamnya.

iXpand Base boleh mengesan pengguna iPhone yang berbeza. Ia akan mencipta folder berasingan untuk penyalinan data dari iPhone lain. Tidak perlu risau data bercampur aduk.

Sambil itu, iXpand Base juga akan mengecas pantas iPhone dengan kuasa 15W, jauh lebih tinggi berbanding pengecas asal iPhone yang berkuasa 5W sahaja. Jika bukan menyalin data pun, iXpand Base bokeh digunakan sebagai pengecas alternatif.

Tetapi iXpand Base sebenarnya tidak memiliki storan dalaman. Ia memiliki slot kad SD bersaiz penuh, dan menyalin data ke dalam kad SD ini. Hanya keluarkan kad SD ini dan pasang ke komputer untuk membaca data di dalamnya.

Satu lagi perkara penting yang perlu diketahui, iXpand Base tidak datang bersama kabel USB ke Lightning. Gunakan kabel yang datang bersama iPhone, atau beli sendiri kabel lain.

Malahan, disebabkan ia menggunakan kad SD sebagai storan, pengguna boleh menukarnya dengan kad SD yang lain.

Untuk yang berminat, iXpand Base telahpun dijual di Malaysia menerusi stor pengedar premium Apple, 11street, Lazada dan Shopee. Harga jualannya adalah seperti berikut:

  • 64GB – RM369
  • 128GB – RM529
  • 256GB – RM899
BACA  Dah dapat unifi turbo tapi masih rasa lembab? Jika ya, anda boleh tukar modem percuma

Untuk mengenali dengan lebih lanjut, layari laman produk SanDisk iXpand Base.