Guna SOCAR ada peluang menang Huawei P20 Pro

SOCAR tiba di Malaysia awal tahun ini membawakan konsep kereta sewa ke arena digital. Ia lahir di Korea Selatan dan memilih Malaysia sebagai lokasi pertamanya di luar negara. Ini kerana Malaysia mempunyai kadar penggunaan telefon pintar dan media sosial yang tinggi.

Penggunaannya amat mudah, semuanya dilakukan terus dari telefon pintar. Bermula dari pendaftaran akaun, menambah kad kredit untuk pembayaran, membuat tempahan kenderaan, sehinggalah membuka kunci kereta.

Kadar sewaan kenderaan SOCAR juga agak kompetitif, dari serendah RM8 sejam. Pada awalnya, SOCAR memiliki 4 jenis kenderaaan iaitu Perodua Axia, Honda City, Honda HR-V dan Mini Cooper. Kini mereka dalam proses menambah dua lagi jenis kenderaan, Toyota Vios dan Perodua Alza.

Tambah memudahkan, kadar sewaan kenderaan SOCAR adalah termasuk petrol. Pengguna tidak perlu membayar untuk mengisi petrol kerana kad petrol disediakan. Setiap 1 jam sewaan memmberikan pengguna perjalanan percuma sehingga 30km. Sewa 10 jam, bolehlah berjalan sehingga 300km tanpa membayar untuk petrol.

Kenderaan SOCAR terdapat di kebanyakan pusat membeli-belah utama serta bangunan pejabat di sekitar Lembah Klang dan Cyberjaya. Bermula dengan 200 kenderaan, SOCAR akan mengembangkan lagi perkhidmatan mereka ke luar Lembah Klang seperti Johor dan Pulau Pinang dengan sasaran 1,000 kenderaan terdapat di Malaysia sehingga hujung tahun ini.

Satu lagi kemudahan menggunakan SOCAR, adalah tempat letak kereta khas bersama kad parking bermusim di tempat ia diambil. Mengambil kenderaan dan keluar dari bangunan kemudian memulangkannya semula di tempat asal tidak lagi memeningkan.

Jika anda sudah faham tentang SOCAR, apa kata anda mencubanya sendiri. Untuk meningkatkan lagi minat anda untuk mencuba, SOCAR ada sesuatu menanti untuk pengguna baru.

SOCAR kini menyediakan hadiah berupa telefon pintar terbaru Huawei P20 Pro (bernilai RM3,299) yang memiliki tiga lensa kamera belakang dan diiktiraf sebagai kamera telefon pintar terbaik oleh DxOMark, buat masa ini.

Untuk memenangi Huawei P20 Pro, ikuti langkah di bawah ini:

  1. Ikut SOCAR Malaysia di Facebook dan Instagram (@socarmy)
  2. Muat turun aplikasi SOCAR MY
  3. Daftar diri anda sebagai ahli
  4. Lengkapkan 1 tempahan SOCAR pilihan anda untuk membuka peluang memenangi sebuah Huawei P20 Pro

Gunakan Kod Promo P20Love untuk mendapatkan potongan RM10 daripada tempahan pertama anda!

Peraduan tamat pada 30 April 2018.

Untuk maklumat lanjut tentang SOCAR, layari laman web www.socar.my