Ini Adalah Cara “Halal” Untuk Main PUBG Mobile Pada Komputer

PlayerUnknown’s: Battleground (PUBG) adalah permainan terhangat masa ini. Ia hadir pada platform PC sebelum di-port-kan ke platform mudah alih Android dan iOS. Tetapi ramai yang gemar bermain PUBG Mobile (PUBGm) di desktop kerana versi asal memerlukan spesifikasi PC yang amat tinggi.

Oleh sebab itu, terdapat pemain PUBGm yang menggunakan telefon merungut kerana ia adalah tidak adil kerana mereka menggunakan skrin sesentuh walhal pengguna emulator menggunakan papan kekunci dan tetikus.

Terbaru, pihak Tencent sendiri telah hadir dengan emulator rasmi yang membolehkan PUBGm dimainkan pada PC. Ia adalah satu berita baik kerana anda kini boleh menggunakan PC/laptop kentang anda untuk bermain.

Anda hanya perlu ke laman rasmi mereka dan memuat turun perisian ini untuk mula bermain. Memasangnya amat mudah, sejurus menjalankan Installer, anda hanya perlu mengikut arahan pop-up.

Muat turun emulator PUBGm PC

Kebaikan menggunakan emulator rasmi adalah ia tidak perlu di-setting sebelum bermain kerana tetapannya sudapun dibuat khas untuk PUBGm. Contohnya, tunduk, meniarap, berlari, dan sebagainya sudah ada kuncinya yang tersendiri.

Pemain PUBGm yang bermain di telefon tak perlu khuatir kerana sistem secara automatik akan mengesan sesiapa yang bermain menggunakan emulator ini dan memadankannya dengan pemain yang serupa. Walau bagaimanapun, sistem tidak akan mengesan pemain yang menggunakan emulator pihak ketiga.