fbpx

Apple tawar ganti skrin iPhone X secara percuma

Servis lepas jualan Apple memang hebat. Ia menjadi salah satu sebab ia memiliki ramai pelanggan setia. Apple selalu membuat pembaikan secara percuma, jika mendapati kerosakan itu berleluasa.

Terbaru, Apple mengumumkan program penggantian skrin iPhone X secara percuma. Menurut Apple, mereka menemui beberapa unit iPhone X yang memiliki masalah skrin dengan keadaan seperti berikut:

  • Skrin tidak memberi respon, atau memberi respon secara tidak tepat apabila disentuh.
  • Skrin memberi respon tanpa disentuh.

Jika iPhone X anda memiliki masalah di atas, Apple akan menggantikan modul skrin tersebut secara percuma. Anda boleh pergi ke mana-mana pusat servis Apple berhampiran untuk membaik pulih iPhone X yang bermasalah.

Pastikan anda membuat salinan semua data di dalam iPhone X anda ke akaun iTunes atau iCloud sebelum dihantar untuk dibaiki. Ini kerana iPhone X anda mungkin akan diformat semasa baik pulih dibuat.

Pastikan juga tiada kerosakan lain di iPhone X anda yang boleh mengganggu proses baik pulih skrin. Jika ada, ia perlu diperbaiki terlebih dahulu dan kos baik pulih akan dikenakan.

Seperkara lagi, jika anda pernah menghantar iPhone X anda untuk dibaiki skrinnya sebelum ni, anda boleh menghubungi Apple untuk meminta kos bayaran baik pulih tersebut dikembalikan.

Apple menambah, program baik pulih skrin ini meliputi tempoh 3 tahun selepas jualan pertama iPhone X.

[Sumber: Apple]

BACA  Apple mahu beli perniagaan modem 5G Intel dengan nilai USD1 Bilion