fbpx

Yoodo bagi 3GB data percuma kerana gangguan rangkaian sebelum ini

Pada pagi hari Isnin, 18 Mac 2019, semua pengguna Yoodo berhadapan dengan masalah rangkaian di mana ramai tidak dapat berhubung dengan menara pemancar, sekaligus kehilangan sambungan internet. Bagaimanapun, masalah pengguna tidak terhenti setakat itu.

Proses baik pulih rangkaian telah selesai pada tengah malam hari Selasa, 19 Mac 2019, hampir 24 jam dari masalah mula timbul. Semua pengguna telah dapat bersambung ke rangkaian dan menggunakan internet serta membuat panggilan.

Tetapi ada pengguna yang kehilangan akses ke aplikasi Yoodo. Lebih teruk lagi, ada yang dapat mendaftar masuk ke aplikasi, tetapi melihat kuota data, minit panggilan, sms dan kredit mereka hilang atau berkurangan.

Sedikit demi sedikit, Yoodo telah menyelesaikan masalah kehilangan ini dan meminta pengguna yang masih tidak dapat melihat kuota mereka yang sepatutnya, untuk menghubungi khidmat pelanggan Yoodo.

Yoodo mengakui semua masalah yang berlaku ini dan dengan rasa tanggungjawab, mengumumkan pemberian 3GB data percuma kepada pengguna sebagai ganti rugi. Memandangkan kitaran bil pengguna adalah berbeza dan mungkin ada yang hampir ke penghujung, 3GB data percuma ini akan dimasukkan ke dalam kitaran bil pengguna yang akan datang, bukan sekarang.

3GB data percuma ini akan dimasukkan secara automatik ke dalam kuota pengguna di kitaran bil akan datang. Tiada sebarang pengaktifan diperlukan.

Langkah Yoodo memberi pampasan kepada pengguna di atas masalah rangkaian harus dipuji. Ini kerana kebanyakan syarikat telekomunikasi lain, bukan sahaja tidak mengakui masalah yang berlaku, malah tidak menawarkan sebarang gantian kepada pengguna atas masalah tersebut.

Sebagai syarikat baru, Yoodo tidak putus-putus menawarkan pelbagai promosi kepada pengguna. Seperti data PUBG 20GB percuma dan data tambahan 3x lebih banyak dari biasa. Kedua-dua tawaran ini akan berakhir pada penghujung bulan April 2019.

BACA  Mi 9 Pro 5G Ada 4 Inovasi Terbaru Xiaomi Untuk Teknologi Bateri

Yoodo masih memberikan kad sim secara percuma dan ia datang bersama kredit RM20 juga percuma. Jika berminat untuk mendapatkan kad sim Yoodo, boleh mendaftar di sini.