fbpx

iOS 13 beritahu pengguna tentang langganan aktif aplikasi sebelum dibuang

Awal bulan lalu, Apple telah mengumumkan beberapa ciri terbaru yang ada pada iOS 13. Antaranya mod gelap, galeri foto yang diperbarui dan banyak lagi.

Terbaru, ketua editor MacStories, Federico Viticci menemui ciri terbaru yang ada pada iOS 13 beta 2. Ciri tersebut adalah apabila pengguna cuba untuk memadam mana-mana aplikasi yang mempunyai langganan aktif, notifikasi pop-up akan memberitahu tentang perkara tersebut.

Selain itu, notifikasi tersebut juga menerangkan bahawa pengguna masih lagi boleh mengakses akaun aplikasi tersebut di mana saja, sama ada menerusi pelayar atau aplikasi pada peranti lain.

Notifikasi itu juga memberitahu apabila pengguna sudah hampir untuk memperbaharui langganan mereka dan terdapat juga butang “Manage Subription” yang akan membawa pengguna ke senarai langganan. Menerusi senarai tersebut, pengguna boleh membatalkan langganan mereka.

Menurut Viticci, perubahan kecil itu hanya berlaku selepas iOS13 beta kedua dilepaskan dan perubahan tersebut juga tidak diumumkan pada pentas pengumumkan WWDC Apple 2019 yang lalu.

Mungkin terdapat beberapa lagi perubahan yang akan dapat dilihat pada iOS 13 ini sebelum pelancaranya. Dijangkakan, iOS 13 bakal dilancarkan bersama iPhone terbaru pada penghujung bulan September 2019 nanti.

Sumber: Endgadget, Federico Viticci

BACA  Apple dikecam kerana menghantar maklumat pelayar ke China