fbpx

Surface Earbuds Percubaan Pertama Microsoft Dalam Arena TWS

True Wireless Stereo (TWS) adalah kategori yang diberikan kepada headfon yang bebas kabel sepenuhnya, baik untuk berhubung dengan sumber audio mahupun antara speaker kiri dan kanan. Tahun ini, bersama-sama beberapa produk surface yang lain, Microsoft turut mengumumkan Surface Earbuds.

Pertama sekali yang anda perlu tahu adalah harganya bukan alang-alang. Pada USD 250 (RM 1047), ia berada pada tanda harga separas Sony WF-1000XM3 dan sudah tentu lebih mahal daripada Apple Airpods dan Samsung Galaxy Buds.

Daripada helaian spesifikasi, seperti tiada keunikan yang ditampilkan pada Earbuds berbanding apa yang sudah ada dalam pasaran sekarang. Kalau adapun, rekaan bulat yang agak janggal untuk dipakai kerana kebiasaannya earbuds direka untuk ngam dengan bentuk telinga agar tidak tertanggal sewaktu beraktiviti.

Tapi ia direka untuk mesra dengan ekosistem Microsoft seperti arahan suara untuk perisian Office365. Contohnya anda boleh kawal pembentangan PowerPoint dengan sentuhan serta taip gunakan suara dalam Microsoft Outlook.

Tidaklah diketahui sama ada ia ada penyaring hingar aktif atau tidak tapi pada helaian specs, ia ada dua mikrofon di setiap belah earbud untuk panggilan suara yang lebih terang dan jelas.

Satu pengecasan penuh memberikan waktu penggunaan sehingga 8 jam lamanya. Bekasnya turut mengandungi bateri yang boleh membekalkan tenaga pada earbuds. Secara total, ia berikan waktu penggunaan sehingga 24 jam lamanya.

Sumber: Microsoft

BACA  Redmi Note 8 dan Redmi Note 8 Pro akan tiba pada 8 Oktober