Jumlah hari semenjak PKP dilaksanakan

HARI

PKP bermula pada: 18 Mac, 2020

PKP dijangka tamat dalam

HARI

PKP dijangka ditamatkan pada 14 Apr, 2020

Ikuti liputan COVID‑19 kami di sini

Zon baru Socar kini terdapat di lebih 50 stesen Petronas

Platform perkongsian kenderaan Socar, kini telah berada di Malaysia selama hampir 2 tahun dan telah meluaskan operasi mereka dengan kesediaan lebih 2,000 kenderaan dari 26 model berbeza. Untuk memberikan akses yang lebih mudah kepada pengguna, Socar kini mengumumkan kerjasama mereka dengan stesen Petronas terpilih.

Dengan kerjasama ini, pengguna Socar boleh mendapatkan kenderaan Socar di lebih 52 stesen Petronas di Lembah Klang. Antaranya di Mutiara Damansara, NPE Pantai Dalam, TTDI, Jalan Maarof dan Sunway BKE. Kesediaan kenderaan Socar di stesen Petronas juga memudahkan pengguna untuk mengisi minyak sebelum memulangkan kenderaan, seperti yang tertera di dalam perjanjian penggunaan.

Ketua Pegawai Eksekutif Socar Malaysia, Leon Foong, berkata “Kami sentiasa mencari cara baru dan berbeza untuk ditawarkan bagi memudahkan pengguna mendapatkan kenderaan tanpa perlu memilikinya. Sebab itu kami memilih untuk bekerjasama dengan Petronas kerana ia memiliki banyak stesen dan sangat popular di kalangan rakyat Malaysia. Dengan zon terbaru ini, kami mahu terus memperkasa rakyat Malaysia dengan menawarkan pilihan dan kemudahan menerusi aplikasi kami.”

Socar kini terdapat di lebih 2,000 lokasi di Lembah Klang, Johor dan Pulau Pinang. Mereka juga baru-baru ini telah memperkenalkan perkhidmatan pintu-ke-pintu di lebih banyak tempat di Lembah Klang, di mana petugas Socar akan menghantar dan mengambil kenderaan terus ke lokasi pengguna.

Jika anda masih belum menggunakan Socar dan berminat untuk mencubanya, boleh mendaftar di sini.

BACA  Kerajaan Pertimbang Guna Drone Untuk Pertingkat Keberkesanan Perintah Kawalan Pergerakan