Jumlah hari semenjak PKP dilaksanakan

HARI

PKP bermula pada: 18 Mac, 2020

PKPP dijangka tamat dalam

HARI

PKPP dijangka ditamatkan pada 31 Aug, 2020

Ikuti liputan COVID‑19 kami di sini

Astro Lanjutkan Promo Saluran Percuma Dan Lakukan Perubahan Nombor Saluran

Bermula 1 April 2020, anda akan dapati yang beberapa saluran kegemaran anda di Astro akan berubah rumahnya. Misalnya, Astro RIA HD akan berada di saluran 104 manakala Astro RIA SD akan berada di 124.

Ada sejumlah saluran yang terkesan dengan perubahan ini dan semuanya boleh dirujuk dalam gambar rajah di bawah.

Sebab Astro lakukan sedmikian adalah untuk memberi keutamaan pada kandungan berdefinisi tinggi kerana mungkin sebahagian besar pelanggan mereka sudah pun miliki set televisyen yang mampu menyokong kandungan yang lebih baik kualitinya.

Walau bagaimanapun, Astro memberi jaminan yang pengalaman menonton pelanggannya tidak akan terjejas dengan penukaran saluran ini. Yang mungkin terjejas adalah senarai saluran yang anda setkan sebagai Favourite pada dekoder anda. Untuk isu tersebut, anda perlu menetapkan kembali saluran Favourite secara manual.

Dalam hal yang berkaitan, Astro turut mengumumkan yang mereka melanjutkan promo saluran percuma yang ditawrakan sejajar dengan Perintah Kawalan Pergerakan yang telah dilanjutkan ke 14 April 2020.

Oleh hal yang demikian, anda bolehlah melayani movie, dan kandungan lain sepuas hati sementara memisahkan diri anda daripada rantaian jangkitan COVID-19.

Layari laman rasmi Astro untuk maklumat lanjut.

BACA  Jangan tinggalkan pensanitasi tangan di dalam kereta