Jumlah hari semenjak PKP dilaksanakan

HARI

PKP bermula pada: 18 Mac, 2020

PKPP dijangka tamat dalam

HARI

PKPP dijangka ditamatkan pada 31 Aug, 2020

Ikuti liputan COVID‑19 kami di sini

Xiaomi Mi Band 5 bakal bawa ciri pembayaran NFC ke peringkat global

Salah satu ciri unik siri Mi Band yang setakat ini eksklusif kepada pasaran China adalah kemampuan untuk melakukan bayaran sama ada menggunakan kod QR ataupun NFC. Ciri ini sangat memudahkan tambahan pula produk itu sangat murah dan mampu dimiliki sesiapa saja. Tap untuk Mi Band 5 yang bakal dilancarkan tak lama lagi, Xiaomi akan benarkan pembayaran NFC diguna pakai di luar China.

Gambar yang didakwa sebagai Mi Band 5 (sumber)

Menurut laporan, cip NFC pada Mi Band 5 akan menyokong Mastercard, sebagai permulaan, sebagai kad maya untuk lakukan pembayaran. Walau bagaimanapun, hanya beberapa pasaran Eropah dan negara Russian akan menikmati fungsi ini terlebih dahulu.

Xiaomi menjadualkan untuk memperkenalkan Mi Band 5 pada 11 Jun 2020 ini. Selain NFC, gelang kecergasan terkenal dunia ini juga dispekulasikan bakal hadir dengan paparan yang lebih besar serta dilengkapi mikrofon untuk menyeru pembantu maya.

Selain Mi Band 5, Xiaomi juga akan mengumumkan Mi Band 4 versi NFC dalam beberapa pasaran terpilih di luar China. Selain Russia, ada beberapa pasaran Eropah akan menerimanya seperti Jerman, Itali, Poland, Switzerland, Turki, UK, dan Perancis.

Untuk makluman anda, Mi Band 4 kini dijual di Malaysia pada harga RM149.

Sumber: GSMArena

BACA  WhatsApp ada 5 perkara baru, tak perlu kongsi nombor lagi untuk kenalan baru