Jumlah hari semenjak PKP dilaksanakan

HARI

PKP bermula pada: 18 Mac, 2020

PKPP dijangka tamat dalam

HARI

PKPP dijangka ditamatkan pada 31 Dec, 2020

Ikuti liputan COVID‑19 kami di sini

Ada 4 varian iPhone 12 akan dilancarkan, kenapa banyak sangat?

Dulu, cuma ada satu iPhone. Kemudian dan merebak jadi Plus, Pro, Pro Max. Tapi untuk tahun 2020, spekulasi bertiup menyatakan yang akan ada 4 iPhone 12 berlainan spesifikasi akan dilancarkan.

Berikut adalah nama yang dicadang bakal digunakan Apple:

  • iPhone 12 mini
  • iPhone 12
  • iPhone 12 Pro
  • iPhone 12 Pro Max

Ini adalah kali pertama Apple menggunakan frasa mini dalam produk iPhone. Ia mencadangkan yang fizikalitinya mungkin adalah yang terkecil, untuk memenuhi permintaan pengguna iPhone SE dan seangkatan dengannya yang biasa dengan paparan kecil.

Dikhabarkan, iPhone 12 mini miliki paparan sebesar 5.4”. Ia masih lebih besar berbanding skrin 4.7” iPhone SE. Rasanya dimensinya tetap sama cuma paparan berbingkai nipis menyebabkan luas paparan jadi lebih tinggi.

Kemudian di iPhone 12 Pro Max, khabar angin menyatakan yang ia adalah iPhone terbesar setakat ini iaitu pada 6.7”, 0.2” lebih besar daripada iPhone 11 Pro Max sedia ada.

Untuk spesfikasi dalaman, jangkakan SoC A14 Bionic menggalas tugas utama menggerakan telefon ini. Ia adalah SoC terbaik daripada Apple setakat ini dan yang pertama dalam industri untuk kategori litografi 5nm. Ia kini sedang digunakan oleh iPad Air (2020).

Sumber, gambar pemuka

BACA  Talian tergendala 3 jam, Celcom mohon maaf dan beri internet percuma selama 6 jam