Selepas Instagram, Facebook akan hubungkan Messenger dengan WhatsApp

Pada tahun 2019, Mark Zuckerberg ada merancang untuk menghubungkan perkhidmatan pesanan melalui rangkaian sosialnya iaitu Facebook, Messenger dan WhatsApp.

Sebelum ini, pengguna Instagram sudah boleh berhubung dengan rakan di Facebook dengan menggunakan Messenger. Terbaru, melalui perkongsian pembangun mudah alih Alessandro Paluzzi, dia menemui perubahan di Facebook Messenger apabila ada perbualan WhatsApp di dalamnya.

Di Twitter Alessandro Paluzzi, dia kongsikan bagaimana perbualan di Messenger akan kelihatan apabila ia boleh menykong perbualan dengan WhatsApp. Pada gambar yang dikongsikan, dapat dilihat ada tertera bewarna putih tulisan menyatakan WhatsApp Conversation (perbualan WhatsApp). Selebihnya, tampil sama seperti Messenger sekarang.

Tetapi menurutnya, Messenger masih berusaha untuk menyokong perbualan WhatsApp.

Melalui Wabetainfo pula, ciri ini akan menjadi pilihan sepenuhnya kepada pengguna sama ada mahu menghubungkan WhatsApp dengan Messenger atau tidak, sama seperti Instagram dengan Facebook.

Tetapi jika ia diaktifkan, adakah ia akan mengganggu privasi WhatsApp pengguna? Dan adakah anda akan menghubungkan dua aplikasi ini?

[Sumber: 9TO5Mac, wabetainfo]