Telefon honor apa berwarna Twilight dan nak sampai Malaysia?

Selepas pelancaran Huawei P20, memang sudah menjadi kebiasaan akan ada peranti dari honor yang dihasilkan hampir menyerupai siri-P dari Huawei. Untuk tahun ini, ia akan dikenali sebagai honor 10. Tidak berkaitan dengan honor View10.

Dan ia mungkin akan tiba di Malaysia lebih cepat dari jangkaan.

Ini kerana kami menerima emel dari honor Malaysia yang menyatakan akan ada telefon pintar honor baru tiba di Malaysia tidak lama lagi. Gambar yang disertakan dalam emel tersebut memperlihatkan warna seakan ‘Twilight’ pada Huawei P20. Macam gambar utama di atas.

Petunjuk ini tidak lain dan tidak bukan pastinya merujuk kepada peranti baru honor yang akan dilancarkan di China pada minggu depan, 19 April 2018. Poster tentang pelancaran peranti baru ini telah terpapar di laman web honor China, di mana ia memperlihatkan sebuah telefon pintar yang dipegang, memiliki badan yang berwarna hampir sama seperti warna Twilight.

Dalam laman tersebut juga, ia memberi beberapa petunjuk tentang peranti yang akan dilancarkan itu. Paling menarik, mereka menunjukkan ia memiliki skrin penuh 100% di hadapan, tiada bingkai kelihatan di hadapan. Di mana letaknya kamera hadapan jika tiada takuk?

Masih belum ada maklumat lain tentang telefon ini, tetapi ia pastinya memiliki spesifikasi yang tinggi. Khabarnya ia akan dikuasakan cip Kirin 970, bersama RAM 6GB dan storan dalaman sehingga 256GB.

Adakah benar honor 10 adalah peranti yang dicanang akan tiba di Malaysia tidak lama lagi? Kita tunggu majlis pelancarannya pada 19 April 2018 terlebih dahulu, sebelum cerita ia datang ke Malaysia.

[Sumber: SoyaCincau]