Peranti kelas permulaan baru Samsung akan guna takuk titisan air

Samsung khabarnya akan memperkenalkan siri baru untuk telefon pintar kelas permulaan mereka. Jika sebelum ini kita telah melihat telefon Samsung Galaxy dari siri J dan A, selepas ini kita akan mula mengenali huruf M.

Maklumat tentang telefon pintar Samsung Galaxy pertama dari siri-M telah tersebar di internet. Dikatakan, ia akan membawa nama Galaxy M20. Dari maklumat tersebut, ia menyatakan Galaxy M20 akan memiliki bateri mega 5,000mAh. Jauh lagi besar dari Galaxy Note9 yang memiliki bateri 4,000mAh.

Keunikan Galaxy M20 ini adalah pada skrinnya. Ia akan menjadi peranti perama dari Samsung yang menggunakan skrin bertakuk kecil titisan air, yang dinamakan Infinity-U oleh Samsung. Saiz skrin tidak pula dinyatakan tetapi ia dari jenis IPS LCD degnan ukuran badan 156.4 x 74.5 x 8.8mm.

Kuasa di dalamnya digerakkan oleh cip Exynos 7885 bersama RAM 3GB. Untuk kamera, ia akan menggunakan dwi-lensa 13MP+5MP di belakang dan lensa 8MP di hadapan.

Tarikh pelancarannya masih belum ditetapkan, jadi kemungkinan besar ia akan dilancarkan pada tahun depan. Memandangkan tahun ini berbaki 10 hari sahaja lagi.

Tetapi perkara ini masih khabar angin. Adakah ia benar-benar akan dilancarkan kelak, kena tunggu jawapan dari pihak Samsung.

[Sumber: GalaxyClub, GSMarena]

BACA  6 bulan sasaran ujian rintis rangkaian 5G di Malaysia