fbpx

eWallet Touch n Go boleh digunakan bayar tol di LKSA & SMART

Pengguna eWallet Touch n Go kini boleh menggunakan baki dalam eWallet mereka untuk membayar tol di LKSA (Lebuhraya Kemuning – Shah Alam) dan di terowong SMART. Sebelum ini, ia dibuka untuk lebuhraya DUKE (Duta – Ulu Kelang) sahaja.

Dengan cara ini, pengguna yang telah menghubungkan kad fizikal Touch n Go mereka ke akaun eWallet Touch n Go, boleh membayar tol tanpa menggunakan baki dalam kad. Tol akan dibayar menggunakan baki dalam eWallet, bukan di kad.

Tetapi, pengguna perlu memastikan baki eWallet mencukupi untuk membayar kadar tol. Jika tidak cukup, ia akan menolak dari baki di dalam kad fizikal.

Dengan cara ini, pengguna lebuhraya tidak perlu pening mencari tempat menambah nilai kad fizikal. Sebaliknya hanya tambah nilai eWallet secara dalam talian, samada menggunakan kad debit/kredit atau perbankan online.

Malah, menyemak baki eWallet dan kad fizikal Touch n Go lebih mudah melalui aplikasi Touch n Go. Aplikasi ini juga memiliki fungsi auto-reload, bermakna tambah nilai baki secara automatik apabila tidak mencukupi. Tiada caj tambahan untuk fungsi ini, tidak seperti kad Zing Touch n Go.

Touch n Go berazam untuk melengkapi semua plaza tol dan lebuhraya di Lembah Klang dengan fungsi membayar dari eWallet ini, menjelang hujung tahun 2019.

BACA  Galaxy M40 akan datang dengan skrin berlubang dan tiga kamera belakang