fbpx

Pengguna Twitter kini boleh sertakan GIF pada tweet yang dipetik

Seperti umum ketahui, laman sosial Twitter sudah lama menawarkan kepada pengguna kebolehan berkongsi gambar, video dan animasi GIF pada setiap tweet yang mereka hasilkan.

Malahan, bermula hari ini, pengguna laman sosial tersebut akan dapat memasukkan imej, video, dan mungkin yang paling penting,animasi GIF ke dalam tweet-tweet yang dipetik dari seseorang.

Menurut Twitter, permintaan ciri yang agak mudah ini memerlukan sedikit kerja untuk melaksanakannya. Ianya menjadi masalah apabila pengguna akan menjadi keliru untuk membezakan tweet asal dengan tweet yang dipetik kerana akan terdapat dua tweet yang besar tersusun di atas satu sama lain.

Jadi, cara penyelesaiannya adalah pihak Twitter membuatkan tweet asal lebih kecil berbanding tweet yang dipetik dan dalam masa yang sama masih lagi mengekalkan gambar profil pada tweet asal.

Walaubagaimana pun, ciri terbaru dari Twitter ini hanya boleh didapati oleh pengguna iOS dan Android pada aplikasi Twitter, dan pada laman mudah alih sahaja. Setakat ini tiada lagi info untuk kegunaan desktop.

Sumber: Android Police

BACA  Pixel 4 dan pelbagai produk baru Google akan dilancar pada 15 Oktober