fbpx

Maybank henti beri mata ganjaran dan cashback untuk tambah nilai eWallet

Jika anda sering menggunakan kad Maybank untuk tambah nilai dompet elektronik (eWallet) anda, berita terbaru ini agak menyedihkan. Maybank telah mengumumkan bahawa mereka akan berhenti memberi mata ganjaran dan cashback (tunai kembali) untuk tambah nilai eWallet menggunakan kad keluaran mereka bulan depan.

Perkara ini memberi kesan kepada semua eWallet pihak ketiga yang terdapat di Malaysia dan ia berkuatkuasa pada 8 Julai 2019. Bermakna, tiada lagi TreatPoints, Membership Rewards Point, Treats AirMiles dan tunai kembali apabila membuat tambah nilai eWallet dengan kad Maybank.

Sebelum ini, pemegang kad Maybank 2 Cards Gold and Platinum AMEX menikmati 5X TreatsPoints dan 5% rebat tunai hujung minggu untuk setiap RM1 yang dibelanjakan (terhad ke RM50/bulan). Ini memberi banyak manfaat kepada mereka yang membuat tambah nilai eWallet seperti Boost dan GrabPay, menggunakan kad AMEX pada hujung minggu.

Bagaimanapun pengumuman ini tidak memberi kesan kepada eWallet Maybank, MAE. Ini kerana ia tidak perlu ditambah nilai dan penggunaannya ditolak terus dari akaun bank atau kad kredit pengguna (menggunakan QRpay).

Sumber: Maybank, RinggitPlus

BACA  Instagram uji sembunyi Liked di lebih banyak negara