fbpx

Selain jek audio, Galaxy Note 10 juga tidak ada slot memori

Sebelum ini, terbocornya berita mengenai Samsung Galaxy Note 10 tidak akan hadir dengan jek audio. Sekali gus, meletakkan peranti tersebut sebagai peranti flagship pertama daripada Samsung yang tidak memiliki jek audio.

Terbaru, menurut seorang penulis XDA Developer, Max Weinbach, hanya Galaxy Note 10 Pro sahaja yang bakal hadir dengan slot memori kad tambahan, menerusi tweetnya baru-baru ini.

Samsung tidak menawarkan slot memori kad pada Galaxy Note 10 kerana mungkin rekaannya yang kecil dan mahu memberikan ruang untuk meletakkan stylus S-Pen apabila tidak digunakan pada peranti tersebut.

Tweet tersebut juga menyatakan beberapa perkara lain mengenai Galaxy Note 10, yang digunakan oleh sumber Weinbach itu. Pada mulanya, sumber tersebut mengatakan bahawa Galaxy Note 10 bakal hadir dengan jek audio. Namun satu tweet yang terbaru mengatakan sebaliknya kerana ia hanyalah jek audio palsu.

Menerusi tweet tersebut juga, dinyatakan Samsung bakal menyediakan earphone AKG versi USB-C sekali di dalam kotak bagi kedua-dua peranti itu. Samsung juga mungkin mengambil langkah yang sama seperti Galaxy S10, dengan memberikan Galaxy bud secara percuma bersama pembelian awal Galaxy Note 10.

BACA  Exynos 980: SoC Terbaru Samsung Dengan 5G & NPU

Tetapi, jika khabar angin ini adalah benar, Samsung mungkin berhadapan risiko yang besar kerana membuang dua fungsi asas pada peranti Galaxy Note 10.

Walau bagaimanapun, ia cuma sekadar khabar angin yang belum pasti. Apa-apa pun kita nantikan sahaja kemunculan peranti phablet generasi ke-10 daripada Samsung ini pada bulan Ogos 2019 nanti.

Sumber: Sammobile