fbpx

Redmi K30 miliki 4 kamera belakang bersama pengecas 30W

Sebelum ini kita telah disajikan dengan rupa hadapan telefon pintar Redmi K30 yang memiliki skrin berlubang. Kali ini Redmi telah berkongsi dengan jelas rupa telefon tersebut sepenuhnya, termasuk di belakang.

Di laman media sosial weibo Redmi, beberapa gambar dan video telah dimuat naik yang memperlihatkan rupa telefon ini sepenuhnya. Di belakang, ia memiliki 4 kamera yang disusun menegak dalam modul yang nampak bulat. Masih belum ada maklumat tentang 4 kamera ini. LED Flash juga terdapat di belakang tetapi ia berada di luar bulatan ini.

Dalam gambar lain, kita juga dapat melihat bahagian sisi telefon ini. Kelihatan butang kuasa di sisi digabungkan dengan pengimbas capjari. Adakah ini menandakan ia tidak memiliki skrin AMOLED lagi, sedangkan Redmi K20 dulu telah pun menggunakan skrin AMOLED.

Selain itu, Redmi juga mengumumkan telefon ini akan dikuasakan bateri sebesar 4,500mAh dan menyokong pengecasan pantas 30W. Ia mungkin menggunakan teknologi pengecasan yang sama dengan Mi Note 10, yang turut menyokong pengecasan pantas 30W.

Lebih banyak maklumat akan kita ketahui di majlis pelancarannya pada 10 Disember 2019 kelak.

Sumber: Weibo 1, Weibo 2

BACA  TM dan Huawei bekerjasama uji program saling operasi untuk perkongsian rangkaian 5G