• English
  • 中文版
  • Berita
  • Feature
    • Reviu Produk
    • Tips & Tricks
  • Telefon Pintar
  • Telco
  • Komponen PC
Menu
  • English
  • 中文版
  • Berita
  • Feature
    • Reviu Produk
    • Tips & Tricks
  • Telefon Pintar
  • Telco
  • Komponen PC
Search
  • English
  • 中文版
  • Berita
  • Feature
    • Reviu Produk
    • Tips & Tricks
  • Telefon Pintar
  • Telco
  • Komponen PC
Menu
  • English
  • 中文版
  • Berita
  • Feature
    • Reviu Produk
    • Tips & Tricks
  • Telefon Pintar
  • Telco
  • Komponen PC
Search
Close
Home Berita

Apakah kejutan pada telefon konsep ketiga Vivo di MWC bulan hadapan?

  • OLEH Najib
  • 3:21 pm
  • 16/01/2020
  • Komen
Pandangan ringkas Vivo Apex 2019: teknologi hari ini yang dirahsiakan
Share on FacebookShare on Twitter

Vivo sering menghasilkan telefon konsep menggunakan nama Apex. Sebelum ini, Apex yang pertama telah direalisasikan menjadi telefon pintar Vivo NEX. Tetapi model kedua Apex tidak pula dihasilkan secara komersial.

Kini Vivo mengumumkan akan mempamerkan generasi ketiga Apex di pameran Mobile World Congress (MWC) di Barcelona, Sepanyol yang akan diadakan pada hujung bulan Februari. Buat masa ini, tiada maklumat berkenaan telefon konsep ini diberitahu. Vivo akan mengadakan sidang media di MWC pada 23 dan 24 Februari 2020.



Model pertama Apex pada awal 2018 menampilkan teknologi kamera pop-up boleh sembunyi, antara yang terawal ada di telefon pintar. Ia juga memperlihatkan teknologi pengimbas capjari di dalam skrin, di mana kedua-dua teknologi ini dikekalkan apabila Vivo NEX dilancarkan.

Vivo NEX

Pada model kedua Apex pula, Vivo membawakan konsep tiada lubang pada telefon pintar. Tiada lubang mengecas, tiada jek audio, tiada lubang pembesar suara dan tiada slot kad sim dan mikroSD. Ia juga tidak memiliki sebarang butang fizikal. Paling menarik, pengimbas capjari boleh digunakan di seluruh skrin.



Mungkin disebabkan teknologi pada Apex kedua ini sukar untuk dihasilkan, mmebuatkan Vivo terpaksa menghentikan idea untuk menjadikan konsep telefon ini kepada produk komersial. Pada generasi ketiga ini, apakah kejutan yang bakal dibawakan oleh Apex? Semoga ia menjadi sesuatu yang boleh memberi impak besar kepada pengguna, seperti yang ditampilkan oleh Apex sebelum ini.

Apa teknologi baru yang anda ingin ada di telefon pintar? Mungkin ia akan muncul di Vivo Apex yang baru kelak.

Tags: MWC 2020vivoVivo Apex
Najib

Najib

POPULAR

Pandangan ringkas Vivo Apex 2019: teknologi hari ini yang dirahsiakan

Apakah kejutan pada telefon konsep ketiga Vivo di MWC bulan hadapan?

16 January 2020
Siri Redmi Note 17 kini boleh ditempah di Malaysia: Ini spesifikasi penuhnya

Siri Redmi Note 17 kini boleh ditempah di Malaysia: Ini spesifikasi penuhnya

28 August 2026
Vivo V80 Lite 5G cipta rekod dunia dengan bateri 10,000mAh, tempahan kini dibuka

Vivo V80 Lite 5G cipta rekod dunia dengan bateri 10,000mAh, tempahan kini dibuka

28 August 2026
Samsung Galaxy S26 FE Malaysia: Exynos 2500 dengan One UI 9 baharu, dari RM2,899

Samsung Galaxy S26 FE Malaysia: Exynos 2500 dengan One UI 9 baharu, dari RM2,899

27 August 2026
Poco F9 Pro dan F9 Ultra bakal dilancar 1 September, ini spesifikasi yang dijangka

Poco F9 Pro dan F9 Ultra bakal dilancar 1 September, ini spesifikasi yang dijangka

25 August 2026
Realme C100x rasmi di Malaysia, tawar bateri 8,000mAh dan skrin 120Hz bawah RM1,000

Realme C100x rasmi di Malaysia, tawar bateri 8,000mAh dan skrin 120Hz bawah RM1,000

1 September 2026

Copyright © 2026 · SoyaCincau.com
Mind Blow Sdn Bhd (1076827-P)

  • URUSAN PENGIKLANAN
  • PENAFIAN

Copyright © 2026 · SoyaCincau.com – Mind Blow Sdn Bhd (1076827-P)

  • URUSAN PENGIKLANAN
  • PENAFIAN