Jumlah hari semenjak PKP dilaksanakan

HARI

PKP bermula pada: 18 Mac, 2020

PKPP dijangka tamat dalam

HARI

PKPP dijangka ditamatkan pada 31 Mac, 2021

Ikuti liputan COVID‑19 kami di sini

Kenapa buang pengecas & fon telinga? Pegawai atasan Samsung menjawab beberapa persoalan siri Galaxy S21

PROMOSI: Dapatkan fon telinga ANC Samsung Type-C bernilai RM299 secara percuma, bersama Galaxy Fit 2, Galaxy Smart Tag dan Wireless Charger Trio, apabila membuat pembelian mana-mana siri Galaxy S21 menggunakan kod promosi: SCS21VIP di Stor Online Samsung. Tawaran sah sehingga 28 Februari 2021.

Acara Galaxy Unpacked minggu lepas telah memperkenalkan siri Galaxy S21 ke pasaran antarabangsa. Sebenarnya tidak banyak perkara baru diperkenal di Galaxy S21 dan S21+ tetapi berbeza dengan Galaxy S21 Ultra, yang dilengkapi dengan pelbagai perkakas lebih berkuasa.

Antaranya persoalan mengenai S Pen di Galaxy S21 Ultra, dan ketiadaan kepala pengecas dan fon telinga di dalam kotak. Mengapa Samsung berbuat demikian?

Bagi menjawab beberapa persoalan yang mungkin bermain di fikiran peminat, Samsung menyediakan temuramah bersama 3 pegawai atasan Samsung Electronics:

  1. TM Roh – Presiden dan Ketua Perniagaan Komunikasi Mudahalih
  2. Patrick Chomet – EVP dan Ketua Pejabat Pengalaman Pelanggan, Perniagaan Komunikasi Mudahalih
  3. KJ Kim – Ketua Pegawai Teknologi, EVP & Ketua Pejabat R&D Mudahalih, Perniagaan Komunikasi Mudahalih

S: Apakah strategi mudah alih Samsung pada tahun 2021?
Dijawab oleh TM Roh

“2020 adalah tahun perubahan – tetapi melalui semua itu, teknologi membuat kita sentiasa berhubung. Pada tahun 2021, keutamaan kami adalah membawa manfaat teknologi kepada lebih ramai orang. Kami memperkenalkan barisan perdana yang paling hebat dan serba boleh di Galaxy Unpacked. Dari pengalaman hebat keupayaan kamera dan video kelas-pro super-pintar yang terkemuka di industri untuk S21 Ultra, hingga pengalaman hebat yang terdapat di siri S21, kami berharap dapat menawarkan pengalaman yang luar biasa dengan nilai yang lebih besar kepada pengguna kami.

Kami juga akan membantu memperkayakan kehidupan pengguna dan pengalaman seharian mereka melalui kerjasama yang lebih mendalam dan lebih baik dengan pemimpin industri, untuk membuka era baru ekosistem mudahalih dan pengalaman di luar mudahalih, termasuk hubungan lancar di rumah dan juga di dalam kereta.”

BACA  Samsung Galaxy Z Flip dan S20 FE turun harga kekal, sehingga RM1,888 lebih murah

S: Apakah matlamat penjualan anda untuk siri Galaxy S21?
Dijawab oleh TM Roh

“Di Galaxy Unpacked, kami memperkenalkan pengalaman Galaxy yang paling hebat dan serba boleh. Maklum balas awal dari syarikat telekomunikasi dan rakan kongsi adalah hebat, dengan banyak yang menyatakan bahawa mereka teruja dengan reka bentuk baru yang berani, kamera kelas pro canggih, pengalaman ekosistem yang bergabung dengan lancar dan prestasi terbaik, pada nilai yang sangat baik. Di masa yang mencabar ini, pengguna kami memerlukan inovasi terkini lebih daripada sebelumnya. Kami yakin bahawa siri Galaxy S21 dan peranti ekosistemnya seperti Galaxy Buds Pro dan Galaxy SmartTag akan terus mendorong pertumbuhan kategori tahun ini.”


S: Pengalaman khas Samsung S Pen kini terdapat di Galaxy S21 Ultra. Apa kesannya dengan siri Note?
Dijawab oleh TM Roh

“Kami komited untuk menginovasikan pengalaman mudah alih baru yang mengalir dengan lancar dan berterusan untuk menjadikan kehidupan pengguna kami lebih mudah dan lebih baik. Kami telah membuat keputusan yang berani untuk memperluas pengalaman S Pen ke Galaxy S21 Ultra, dan merancang untuk mengembangkan pengalaman S Pen di seluruh kategori peranti tambahan pada masa akan datang. Kami tetap komited untuk memberikan pengalaman mudah alih terbaik kepada pengguna kami dan akan terus aktif mendengar dan mempertimbangkan maklum balas pengguna dalam inovasi produk kami.”


S: Pengguna mana yang menjadi sasaran siri Galaxy S21?
Dijawab oleh Patrick Chomet

“Siri Galaxy S21 dibina untuk mereka yang mahukan inovasi mudah alih premium untuk merakam dan berkongsi dunia mereka. Dengan reka bentuk ikonik yang menarik perhatian, kamera epik kelas pro, paparan yang sangat lancar dan mendalam serta pemproses yang paling maju yang pernah ada dalam peranti Galaxy, siri Galaxy S21 menawarkan sambungan, kuasa dan prestasi yang tiada tandingannya.

Galaxy S21 dan Galaxy S21+ ditujukan untuk orang yang ingin mengambil dan berkongsi foto dan video berkualiti tinggi, untuk menikmati pengalaman tontonan premium, serta sambungan berkuasa di mana sahaja anda berada. Galaxy S21 Ultra adalah telefon pintar premium mutakhir yang memberikan inovasi mudah alih yang terbaik yang mendekatkan anda dengan orang dan perkara yang paling penting. Peranti ini tersedia untuk orang yang menginginkan yang terbaik dari yang terbaik dan mahu sentiasa selangkah ke depan, seperti yang dapat dibuktikan dengan ciri-ciri hebatnya.”

BACA  Apple guna khidmat TSMC untuk hasilkan panel paparan generasi baru

S: Mengapa Samsung memilih untuk membuang fon kepala berwayar dan pengecas dalam kotak untuk Galaxy S21?
Dijawab oleh Patrick Chomet

“Kami mendapati bahawa semakin banyak pengguna Galaxy menggunakan semula aksesori yang mereka miliki dan membuat pilihan yang menjimatkan dalam kehidupan seharian mereka untuk mempromosikan tabiat kitar semula yang lebih baik. Untuk menyokong komuniti Galaxy kami dalam perjalanan ini, kami beralih ke penyingkiran kepala pengecas dan fon telinga di barisan telefon pintar Galaxy terbaru kami.

Kami percaya bahawa penyingkiran kepala pengecas dan fon telinga secara beransur-ansur dari dalam kotak peranti kami dapat membantu menangani masalah penggunaan yang berterusan dan menghilangkan tekanan yang mungkin dirasakan pengguna terhadap penerimaan aksesori pengecas yang tidak diperlukan dengan telefon baru.

Kami juga telah menggunakan port pengecasan jenis USB-C yang standard sejak 2017, jadi pengecas yang lama masih serasi dengan model Galaxy terbaru kami.”


S: Apakah fokus utama ketika mengembangkan kamera untuk siri Galaxy S21?
Dijawab oleh KJ Kim

“Di Samsung, tujuan kami adalah untuk membantu semua orang mengambil gambar dan video yang berkualiti tinggi, tidak kira anda berada dalam lingkungan cahaya rendah atau terang, dekat atau jauh dari subjek. Semasa mencipta inovasi kamera untuk siri Galaxy S21, kami menumpukan perhatian pada pengambilan gambar dan video berkualiti tinggi yang terbaik pada bila-bila masa, memudahkan pengguna untuk menikmati hasil sinematik yang kelihatan profesional, disokong oleh AI pada peranti yang ditingkatkan. Terdapat banyak teknologi dan inovasi baru yang diperlukan untuk mencapainya dan ia bermula dengan sensor gambar paling maju kami. Kami juga membina Galaxy S21 Ultra dengan sistem kamera kelas pro kami paling maju. Ini menaikkan aras untuk jurugambar profesional dan peminat teknologi mencari yang terbaik dalam prestasi kamera mudah alih dan inovasi yang tahan lama.”

BACA  Perbandingan Kamera: iPhone 12 Pro Max, iPhone 12, Galaxy Note20 Ultra, & Galaxy S20 FE

S: Mengapa sambungan lancar penting untuk pengguna, dan bagaimana Samsung membawakan sambungan yang lancar menjadi kenyataan?
Dijawab oleh KJ Kim

“Ekosistem peranti yang sentiasa berhubung dan pintar membantu meningkatkan pengalaman mudah alih. Ini memberikan akses yang lebih besar kepada maklumat, komunikasi yang lebih baik, cara kerja yang lebih pintar, dan akses ke hiburan bila-bila masa, di mana saja. Sekarang, kami semakin memperkasakan pengalaman mudah alih – semasa anda bergerak di antara rumah, pejabat dan bahkan dalam perjalanan di kereta anda dengan Android Auto – jadi anda mempunyai banyak pilihan untuk mengakses ciri utama, dan berkongsi dan terus berhubung dengan orang dan perkara yang paling penting.”


S: Anda mengembangkan keupayaan UWB ke Galaxy S21+ dan S21 Ultra. Apa rancangan masa depan anda untuk produk UWB dalam Galaxy?
Dijawab oleh KJ Kim

“Kami baru-baru ini melancarkan SmartThings Find untuk membantu anda mencari peranti Galaxy anda dengan cepat dan mudah, walaupun ketika di luar talian. Kami mengambil langkah ini lebih jauh dengan Galaxy S21+ dan S21 Ultra, yang menggunakan keupayaan UWB yang diperluas untuk menggunakan pencari AR sehingga anda dapat menghantar mesej maya kepada pengguna Galaxy lain semasa carian anda. Kami juga teruja untuk mengumumkan kerjasama kami dengan syarikat kereta utama, memberikan peluang untuk menikmati pengalaman kereta generasi akan datang mulai musim panas ini. Kami secara aktif berusaha untuk mengembangkan perkongsian kereta dengan tujuan untuk menawarkan ciri ini di pelbagai jenis dan model kereta.”

Bacaan Berkaitan