Dua Mi A2 berkuasa Android One akan dilancar di kota Madrid

Memang sudah lama desas-desus yang mengatakan Xiaomi akan menghasilkan dua peranti baru berasaskan Android One tahun ini. Hari ini ia disahkan oleh Xiaomi sendiri.

Dari twitter rasmi @Xiaomi, mereka menyatakan akan melancarkan dua telefon pintar Android One, Mi A2 dan Mi A2 Lite. Majlis pelancaran peringkat antarabangsa ini akan diadakan di kota Madrid, Sepanyol pada 24 Julai 2018. Ini adalah majlis pelancaran peranti Xiaomi pertama di Eropah.

Dari khabar angin awal, Mi A2 dibina berasaskan Redmi 6X dengan spesifikasi seperti cip Snapdragon 660, skrin 5.99-inci HD+ dan bateri 3,010mAh. Kameranya pula 20MP+12MP di belakang dan 20MP di depan.

Mi A2 Lite pula telah dilaporkan didaftarkan di SIRIM awal bulan lepas. Antara ciri-ciri yang disebut bakal ada padanya adalah seperti cip Snapdragon 625, skrin 5.84-inci HD+ serta dwi kamera belakang 12MP+5MP dan kamera depan 5MP.

Semua spesifikasi ini masih lagi khabar angin yang belum disahkan. Berita penuh tentangnya akan kita peroleh di majlis pelancarannya pada 24 Julai kelak. Sama-sama kita tunggu.

BACA  Kejohanan PUBG Mobile Kebangsaan sediakan hadiah RM60,000