Adakah ini Redmi 7 dengan kamera 48MP?

Esok, 10 Januari 2019, Xiaomi akan mengadakan satu majlis pelancaran di China. Dikhabarkan, ia adalah majlis pelancaran kepada telefon pintar mampu milik generasi ketujuh, Redmi 7, dengan kamera berkuasa 48MP.

Bagaimanapun, terdapat satu poster telah mula tersebar yang memberikan gambaran jelas berkenaan telefon pintar yang akan dilancarkan esok.

Dari gambaran poster di atas, telefon pintar yang dikatakan Redmi 7 ini hadir dalam 3 jenis warna. Ia kelihatan memiliki badan belakang kaca berkilauan, sangat mirip dengan Mi Play yang baru diperkenalkan pada hujung tahun lepas.

Telefon ini memiliki skrin bertakuk titisan air, bersama dua kamera di belakang. Poster tersebut juga menyatakan, ia memiliki kamera 48MP dengan 4x lebih jelas. Ini mungkin bermakna, ia memiliki teknologi Pixel Binning yang menggabungkan 4 piksel kecil kepada satu piksel besar, untuk menghasilkan gambar yang lebih cerah.

Tiada maklumat lebih konkrit diberikan. Tetapi khabar angin di alam maya turut mengatakan, ia mungkin adalah Redmi Note 7. Ia akan dikuasakan cip baru Snapdragon 660 dengan RAM lebih besar 6GB. Jika benar, ini adalah pengganti sebenar kepada Redmi Note 5, kerana Redmi Note 6 Pro memiliki cpu, RAM dan storan yang sama dengan Redmi Note 5. Hanya skrin dan kamera yang sedikit berbeza.

[Sumber: MySmartPrice, GSMarena]

BACA  Celcom bagi internet tanpa had percuma sempena Tahun Baru 2019
Share